KEbahagiaanmu…

Everybody’s looking for that something

One thing that makes it all complete

You’ll find it in the strangest places

Places you never knew it could be

Some find it in the face of their children

Some find it in their lover’s eyes

Who can deny the joy it brings

When you’ve found that special thing

You’re flying without wings

Some find it sharing every morning

Some in their solitary lives

You’ll find it in the words of others

A simple line can make you laugh or cry

You’ll find it in the deepest friendship

The kind you cherish all your life

And when you know how much that means

You’ve found that special thing

You’re flying without wings

So, impossible as they may seem

You’ve got to fight for every dream

Cos who’s to know which one you let go

Would have made you complete

Well, for me it’s waking up beside you

To watch the sunrise on your face

To know that I can say I love you

In any given time or place

It’s little things that only I know

Those are the things that make you mine

And it’s like flying without wings

Cos you’re my special thing

I’m flying without wings

And you’re the place my life begins

And you’ll be where it ends

I’m flying without wings

And that’s the joy you bring

I’m flying without wings

Ini lagu yang sangat keren, yah setidaknya menurutku, baru beberapa bulan ini ak melakukan riset dan interpretasi terhadap lagu ini, padahal nyanyi2 dah dari jaman SMP (rahasia lho!!! Dulu termasuk anti boyband, padahal koleksi lengkap.. hahahaha)

Tapi itu tidak penting. Yang penting adalah makna lagunya, bukan tentang cinta2 lho, yaaah, walopun memang sih arah lagunya kesana, tapi kita harus bias melihat dari sisi yang lain, selain cinta2an maksudku.

Menurut interpretasiku:

Setiap orang itu punya tujuan hidup-nya masing2. Tujuan yang ketika itu tercapai, bakal membuat orang tersebut mendapatkan kebahagiaan yang hakiki  (halah bahasa-ne) di lagu ini digambarkan sampai bisa terbang gak pake sayapà kalo naek pesawat terbang juga kita gak pake sayap to?? Helicopter??? Hahahaha….. sayangnya gak setiap orang tau apa yang membuat dirinya bahagia, bahkan kadang ada orang yang mengira dirinya bisa bahagia jika mndapatkan sesuatu yang sudah lama diimpikannya ternyata setelah impiannya tercapai, hal itu tidak membuatnya bahagia……..  mau bahagia wae kok susah!!!

Sapa bilang susah??? Enggak!!!! Kita Cuma harus tau apa yang membuat kita bahagia dalam artian benar2 bahagia…. Terdengar klise, tapi setidaknya menurutku itu yang bener. SETIAP ORANG BERHAK BAHAGIA DAN SETIAP ORANG PUNYA CARA DAN METODE SENDIRI UNTUK BAHAGIA!!!             (salam artian positif ya…)

Hmmm… buat ak pribadi, ak punya rencana, yang menurutku bias membuat ak bahagia ketika berhasil mencapainya, tapi toh, kita gak tau apakah kita bahagia jika kita berhasil mencapainya??? Siapa yang tau?

Walopun besok ketika ak mengapai impianku, ternyata ak gak bahagia, ak gak menyesal, karena ini pilihanku, begitu juga kalo ak gagal ak tetap kecewa, tapi masih bias menerima, karena, sekali lagi, ini adalah pilihan yang ak ambil sendiri.

Well, for me it’s waking up beside you

To watch the sunrise on your face

To know that I can say I love you

In any given time or place

It’s little things that only I know

Those are the things that make you mine

And it’s like flying without wings

Cos you’re my special thing

I’m flying without wings

And you’re the place my life begins

And you’ll be where it ends

I’m flying without wings

And that’s the joy you bring

I’m flying without wings

CARILAH KEBAHAGIAANMU SENDIRI………………..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: